Tisti, ki partnerski oziroma affiliate program poznajo, ga večinoma opisujejo na dva načina. Prvi v njem vidijo možnost dodatnega zaslužka, saj z objavo affiliate povezav na svoji strani ustvarjajo dodaten prihodek s pomočjo kupcev, ki prihajajo z njihove spletne strani.

Tisti drugi pa v affiliate programu vidijo odlično marketinško orodje. Na ta način praktično brezplačno promovirajo svoj izdelek ali storitev, če seveda ne računamo provizije, ki si jo prisluži napotitelj, ki je kupca prek tega programa poslal k njim.

Zveni zapleteno? Pa ni!

Partnerski programi so že dolgo med nami. Poslužujejo se jih tako veliki igralci na spletu kot tudi tisti nekoliko manjši. Če imate v lasti spletno stran, ki mesečno generira precej obiska, in ne uporabljate katerega od affiliate programov, ste verjetno na slabšem za določen znesek, ki bi se vam brez pretiranega truda lahko vsak mesec stekal na račun.

Vzemimo za primer, da pišete o ženski modi, objavljate članke o zadnjih krojih kavbojk, kolekcijah majic za prihodnje poletje in dodatkih za vse moderne ženske. Pa dodajmo, da gre za uspešen blog, ki ga vsak mesec obišče morda 10.000 ali več žensk, ki jih zanima vaša vsebina. Torej gre za potencialne kupce modnih oblačil in dodatkov, je tako?

Na spletu obstaja kopica spletnih trgovin z modnimi oblačili za ženske, ki so vam pripravljena izplačati provizijo od vsake prodaje, ki bi prišla na račun kupca, poslanega z vaše spletne strani. Največji med temi je verjetno kar Amazon. Pri njih bi enostavno registrirali affiliate račun in na svojo spletno stran namestili oglasne kode z oglasi iz kategorije oblačil za ženske.

Tako bi bili oglasi dejansko zanimivi za vaše obiskovalke in bi si povečali možnost, da bi katera od njih dejansko opravila nakup in vam prislužila provizijo. Konec meseca pa se lahko na ta način nabere kar nekaj denarja. Povezave, v katerih se nahaja vaša affiliate koda, lahko objavite tudi na socialnih omrežjih, kjer imate morda večje število zvestih sledilcev.

Morda bi sami ponudili affiliate program?

Če imate sami spletno trgovino ali pa denimo nudite kakšno spletno storitev, lahko tudi vi ponudite partnerski program na voljo drugim. Zakaj bi to storili? Ker gre dejansko za brezplačno oglaševanje, če seveda ne računate izplačane provizije tistemu, ki bi vam kupca poslal v trgovino.

Affiliate marketing je na globalnem trgu precej močno zastopan. Vsi večji trgovci in ponudniki računalniških programov ali spletnih gostovanj že ponujajo svoj partnerski program (npr. NEOSERV). Dejansko se jim izplača prav vsak nov uporabnik, ki na njihov naslov pošlje svoje obiskovalce.

Primer partnerskega programa: NEOSERV
Primer dobre prakse: partnerski program ponudnika gostovanja NEOSERV

Nekateri jih napotijo nekaj deset, drugi nekaj sto, tretji pa več tisoč na mesec. Končne številke so enostavno ogromne in prepričani ste lahko, da je med njimi tudi kar nekaj novih kupcev. Na ta način sta zadovoljna tako tisti, ki affiliate program ponuja, kot tudi tisti, ki ga uporablja za pridobivanje pasivnega zaslužka.

Verjetno vam je zdaj precej bolj jasno, kaj je partnerski oziroma affiliate program in zakaj je koristen za obe strani. Pa dodajmo še en podatek. Če boste kot uporabnik affiliate programa lastniku poslali kupca prek povezave na vaši strani, vam ne bo pripadla samo dogovorjena provizija od tistega nakupa, pač pa tudi od nadaljnjih nakupov, ki jih bo ta kupec opravil v njihovi spletni trgovini.

Jože
Avtor

Oče dveh otrok. Mož najboljši ženi. Podjetnik po duši in srcu. Vedno pripravljen na nove izzive. V prostem času kolesar, pohodnik, včasih pa tudi rekreativen nogometaš. Nekoč prostovoljni gasilec in trobentaš.