Brez oglaševanja v poslu pač ne gre, zato je dobro poznati nekaj različnih kanalov kot tudi prijemov, kako kar najceneje priti do novih strank. V manjših podjetjih se marketinga lotevajo večinoma sami, medtem ko imajo v nekaterih večjih kar svoj oddelek za marketing.

Seveda se lahko strokovnjake za oglaševanje tudi najame. Marketinških agencij je kar precej, zato je modro razmisliti tudi o tem. Časi, ko se je oglaševalo samo v časopisih in revijah, so mimo. TV oglaševanje je drago, k sreči pa je na voljo veliko različnih kanalov in možnosti za promocijo.

Tiskana promocija

Kar se tiska in promocije tiče, bi bilo zmotno pomisliti samo na časopise in revije. Tu so še različni letaki, plakati, vizitke in drugi tiskani materiali, ki ponesejo ime podjetja v svet ali pa predstavijo storitev, s katero se ukvarja. Tudi oglaševanje v tiskanih medijih je še vedno prisotno, čeprav se vse bolj preliva v druge kanale.

Plakati
Pomembna oblika oglaševanja so različni letaki, plakati in podobno.

Ko beseda teče o tisku in promociji, le malokdo v hipu pomisli na vse možnosti, ki so na voljo. Dober primer so potiskana poslovna darila ali majice. Tiskanje je mogoče na različne vrste embalaž in površine, ki v osnovi morda niso bile namenjene oglaševanju.

Digitalni kanali

S spletom in digitalizacijo je človeštvo stopilo v neko novo dobo. Ljudje smo dnevno po več ur priklenjeni pred računalnik ali pa imamo v roki katero izmed pametnih naprav za brskanje po spletu. Prav zato so se v digitalni svet premaknili tudi oglaševalci, ki tam precej lažje nagovarjajo točno določeno publiko.

V prvi vrsti se je oglaševanje preselilo na večje spletne strani, ki beležijo veliko obiska. Oglaševanje z oglasnimi pasicami je vsem dobro poznano, potem so tu promocijski članki in denimo kakšne posebne akcije, nagradne igre in podobno. A digitalni kanali ponujajo še mnogo več.

E-mail marketing

Kljub mnenju nekaterih, da tovrstna promocija ni več atraktivna, pa je dejstvo, da še vedno odlično deluje, saj daje nadpovprečne rezultate. A le v primeru, ko se kampanje lotimo premišljeno. Za začetek potrebujemo kvalitetno prečiščeno bazo naslovnikov.

Več podatkov imamo na voljo, lažje in bolj natančno bomo zasnovali kampanjo, ki bo dala najboljše rezultate. Prodajate ženske čevlje in oblačila? Potem bo seveda najbolje poslati e-pošto samo ženskam v določeni starosti, ne pa kar vsem, ki jih imate v bazi.

Socialna omrežja

V zadnjem času je v porastu oglaševanje na socialnih omrežjih. Tu prednjačita predvsem Facebook in Instagram, kjer lahko dokaj enostavno nastavimo filtre, ki oglas prikazujejo samo izbranim uporabnikom. Po spolu, starosti, po tem, katere strani obiskujejo, kateri so njihovi hobiji in podobno.

Jasno je, da gre za marketinški kanal z izjemnim potencialom. Bolj natančno, kot je nastavljena kampanja, cenejša je na koncu za podjetje, saj bo oglas našel precej več kupcev kot v primeru, da se oglas prikazuje vsem. Kar je še bistvenega pomena, tovrstne oglasne kampanje nam dajo veliko podatkov za analizo in so v veliko pomoč pri kasnejših akcijah.

Klasično oglaševanje

V klasično oglaševanje štejemo vse mogoče načine promocije – od plakatov do oglasov na avtomobilih, avtobusih itd. Gre za načine oglaševanja, ki so nam na nek način že povsem naravni in jih več niti ne opazimo, če ni njihova kreativa nekaj zares posebnega.

Če oglasi niso opaženi, pa to vsekakor ni dobro za podjetje, ki na ta način oglašuje. Načeloma je težko izmeriti učinkovitost takšnih promocij, vendarle pa večja podjetja, ki morajo skrbeti za prepoznavnost svoje blagovne znamke, še vedno oglašujejo tudi tako.

Brez marketinga ne bo rezultatov, ti pa ne bodo navdušujoči niti v primeru, ko oglasna kampanja ne bo imela prave strateške usmeritve. Potrebujete podatke o tem, koga nagovarjate, kje poiskati določeno ciljno skupino in koliko denarja bo potrebno vložiti.

Avtor

Oče dveh otrok. Mož najboljši ženi. Podjetnik po duši in srcu. Vedno pripravljen na nove izzive. V prostem času kolesar, pohodnik, včasih pa tudi rekreativen nogometaš. Nekoč prostovoljni gasilec in trobentaš.

Komentiranje ni mogoče.