Delo na daljavo postaja vse bolj aktualno in številne izkušnje dokazujejo, da je takšna oblika dela v mnogih primerih lahko koristna oziroma prinaša veliko prednosti. Seveda je to mogoče le, če je delo od doma dobro organizirano oziroma so nam omogočeni vsi potrebni pogoji.

Prednosti dela na daljavo so prepoznala številna podjetja, zato njihovi zaposleni po novem vsaj nekaj dni na teden delajo od doma. Kljub temu pa se v ozadju neredko skrivajo pomanjkljivosti oziroma slabosti, na katere želimo kar pozabiti. A če stremimo k temu, da je delo opravljeno dobro, se je treba soočiti tudi z njimi.

V nadaljevanju si poglejmo pet največjih slabosti dela na daljavo.

1. Daljši delovni čas

Osebe, ki svoje delo opravljajo od doma, morajo biti še toliko bolje organizirane. Če si ne pripravijo načrta za delo skozi dan, je velika verjetnost, da se njihov delovni čas zavleče do poznega večera. Najbolje je, da za računalnik sedejo ob isti uri, kot bi v službi, prav tako naj zaključijo takrat, kot bi sicer.

Distrakcija pri delu
Za delo od doma mora biti oseba zelo organizirana, saj je doma veliko distrakcij.

Daljši delovni čas pri delu na daljavo je torej lahko posledica slabe organizacije. Po drugi strani pa raziskave kažejo na to, da kljub dobri organizaciji številni delavci tudi sicer delajo dlje. Povprečni zaposleni naj bi tako opravil vsaj dodatno uro dela na teden v primerjavi s časom pred pandemijo oziroma preden je pričel opravljati delo od doma.

2. Večji stres in poslabšanje duševnega zdravja

Čeprav se na prvi pogled zazdi, da je delo od doma bistveno bolj prijetno, udobno in brez večjega stresa, raziskave kažejo na nekaj povsem drugega. V eni od študij je namreč več kot polovica delavcev poročala o večjem stresu, ki ga doživljajo pri delu doma. Pri nekaterih se je pokazala celo visoka stopnja depresije, izključeno ni niti družinsko nasilje.

Delo na daljavo med drugim lahko povečuje tudi osamljenost in dolgočasje med delavci. Nekaterim je tovrstna oblika dela zabrisala meje med delom in zasebnim življenjem.

3. Manjša mera zaupanja

Mnogi se strinjate, da je bistveno težje vzpostaviti zaupanje preko videa v primerjavi z osebno interakcijo. Vsekakor ljudje nekoga lažje prepričajo osebno kot po elektronski pošti ali preko video klica. Večina ljudi težje ugotovi, ali nekdo na videu oziroma pri svojem pisanju laže ali govori resnico.

Na sploh velja, da imajo organizacije z visokim zaupanjem med zaposlenimi boljše poslovne rezultate. Posledično je torej možen upad uspešnosti v tistih podjetjih, kjer večino časa delajo na daljavo.

4. Težje sodelovanje

Dokazano je, da delavci na daljavo precej težje rešujejo težave v primerjavi s tistimi, ki delajo v pisarnah. Večja težava se kaže tudi pri sami kreativnosti. Delo od doma lahko ekipam otežuje izmenjavanje idej, skupno sprejemanje odločitev, postavljanje vprašanj in odgovarjanje nanje.

Ne ravno najboljša praksa sporazumevanja pa lahko podjetje stane kar nekaj denarja. Tudi slednje zato predstavlja potencialno slabost dela na daljavo.

Avtor

Oče dveh otrok. Mož najboljši ženi. Podjetnik po duši in srcu. Vedno pripravljen na nove izzive. V prostem času kolesar, pohodnik, včasih pa tudi rekreativen nogometaš. Nekoč prostovoljni gasilec in trobentaš.

Komentiranje ni mogoče.