Kako komunicira dober vodja?

Home / Posel / Kako komunicira dober vodja?

Dobesedno nemogoče je postati dober vodja, če nimate razvitih komunikacijskih veščin. A dobre komunikacijske veščine so nekaj, česar nas različne šole in fakultete ne naučijo. Dober vodja mora namreč prilagoditi komunikacijo različnim tipom sodelavcev. Znati mora spodbujati kulturno in zaupanja vredno komunikacijo ter reševati različne konfliktne situacije.

V nadaljevanju članka vam zato razkrivamo nekaj načinov, kako komunicirati kot dober vodja.

Dober vodja

Bodite direktni, specifični in razumljivi. Z jasno in razumljivo komunikacijo boste poskrbeli, da bodo ljudje vedeli, kaj želite od njih, in to tudi izvršili. Bolje je, da stvari razložite preveč podrobno, kot da zapustite sobo, v kateri je polno sodelavcev, ki navodil sploh niso razumeli.

Bodite pozorni na neverbalno komunikacijo. Neverbalna komunikacija je namreč prav tako pomembna kot to, kaj nekdo pove z besedami. Morda še veliko bolj. Izrazi na obrazu, kretnje, drža in očesni stik igrajo pri tem zelo veliko vlogo. Kadarkoli boste z nekom govorili, bodite pozorni na to, kakšna je vaša telesna govorica, upoštevajte pa tudi telesno govorico sogovornika.

Več poslušajte, manj govorite. Eden izmed najboljših načinov za spodbujanje dobre in odkritosrčne komunikacije je ta, da res dobro poslušate. Ko nekdo govori z vami, se mu povsem posvetite. Komunikacijo razvijajte z dodatnimi podvprašanji in bodite pozorni na to, da za seboj ne boste pustili nobenih nesporazumov.

Bodite pozitivni in spoštljivi. Na to vas sploh ne bi smelo biti potrebno posebej opozarjati. Spoštljiva in pozitivna komunikacija je ključ do zadovoljnih sodelavcev in uspešno opravljenih nalog. Na ta način boste v svojem timu okrepili lojalnost in izboljšali delovne rezultate. Bodite tudi empatični, vživite se v svoje sodelavce in jih poskušajte razumeti. Le tako boste kot dober vodja uspešno vodili svoj tim.